The smart Trick of بیماری زونا راه درمان That Nobody is Discussing

Wiki Article

«داعش خراسان» چه کسانی هستند و چرا به سالن کنسرت مسکو حمله کردند؟

اگر عفونت در نزدیک چشم یا روی خود چشم ایجاد شود، می‌تواند منجر به بروز یک عفونت باکتریایی ثانویه در قرنیه چشم گردد که اصطلاحاً با نام تاری قرنیه یا ابرینگی قرنیه شناخته مي‌شود.

این واکسن به پیشگیری از علائم شدید و عوارض مرتبط با زونا کمک می‌کند. 

اولین نشانه‌های زونا، پیدایش لکه‌های قرمز روی پوست است که به تدریج تبدیل به دانه‌های قرمز رنگ می‌شوند. ظاهر این دانه‌های قرمزرنگ مشابه با لکه و زخم‌های آبله‌مرغان است.

● پس از چند روز، بثورات قرمز یا تاول ممکن است ایجاد شوند. برخی از افراد درد را هم تجربه می‌کنند، اما جوش نمی‌زنند.

والدین فلسطینی که موفق شده بودند کودکان بیمار و گرسنه را به یکی از معدود بیمارستان‌هایی که پس از حمله اسرائیل همچنان در غزه فعال هستند ببرند، منتظر آمار نبودند.

زونا به احتمال کم باعث بروز عوارض در خود فرد می‌شود، اما هنوز هم می‌تواند ناخوشایند و دردناک باشد. توصیه می‌شود فرد در صورت بروز ورم و تاول در دوران حاملگی، فوراً به پزشک مراجعه کند.

○ هدف از استفاده: برای کمک به کاهش خطر درد عصبی به نام نورالژی پس از هرپس که پس از بهبودی از زونا رخ می‌دهد.

● اگر مشکوک به زونا هستید، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید، به خصوص اگر فردی در معرض خطر ابتلای بالا به آن بیماری زونا بعد از آبله مرغان هستید.

● تنها راه مسری بودن ویروس این است که مستقیماً با تاول تراوش کننده فردی که زونا دارد در تماس باشید.

افرادی که در حال شیمی‌درمانی و مصرف دارو‌های کورتون هستند

فلسطینی‌ها برای گرفتن سهمی از کمک‌های هوایی گرفتاری‌های بسیاری دارند، برخی در دریا شنا می‌کنند تا به بسته‌های در دریا افتاده‌ برسند، اما غرق می‌شوند.

● بعید است که زونا در دوران بارداری عوارضی ایجاد کند، اما همچنان می‌تواند ناخوشایند باشد. در صورت بروز جوش در دوران بارداری فوراً به پزشک مراجعه کنید.

بزرگسالانی که هرگز آبله‌مرغان نداشته‌اند نیز باید این واکسن را دریافت کنند. واکسینه شدن لزوماً به معنای این نیست که فرد به آبله‌مرغان یا زونا مبتلا نمی‌شود، اما آمار‌ها نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفری که واکسینه شده‌اند، تنها ۱ نفر به زونا مبتلا می‌شود.

Report this wiki page